Minden jog fenntartva! Az oldal teljes, vagy részleges másolása tilos! Mivel az összefoglaló segítő szándékkal született ezért kérem az alábbi link bemásolásával terjeszteni:
http://www.uvegvarazs-muhely.blogspot.com/

2011. augusztus 31., szerda

Válasz egy kérdésre!


A Bosch-Dremel kreatív táborában többen kérdeztétek meg, hogy a műanyag lámpaburába hogyan lehet olyan mintát tenni, ami áttört, azaz kilyukasztott, kivágott. Akkor még nem voltam biztos a válaszban, de most kipróbáltam az akkori gondolatomat. A Dremel VersaTip nevű égető pákának van egy éles tartozéka (a képen a középső). Ezt kimondottan égetésre, vágásra tervezték, műanyagot, műszálas anyagot is elvág úgy, hogy nem foszlik utána a széle. No erre tippeltem akkor, de nem voltam biztos benne, hogy azt a vastagabb műanyagot is átviszi-e szépen, és ha igen, akkor vajon mennyire lesz büdös, nem olvad-e meg túlzottan... stbstb
Hát szerintem kis gyakorlással akár szép dolgok is születhetnek így! Nem mondom, hogy nem volt szaga, de elviselhető (a fának erősebb szaga van pirogravírozáskor). Nem olvadt szét, jól átvágta az anyagot.
Szóval bátran nekieshettek, ha otthon még tovább turbóznátok a lámpátokat, vagy esetleg másik hasonló készítéséhez kaptatok ihletet!
(ehhez a fotóhoz nem szerelem össze a burát, sőt a munka is a teljesség igénye nélkül, kizárólag teszt célzattal készült... remélem nem bánjátok. Aki ott volt, úgy is tudja miről beszélek! :-) Aki meg nem volt ott, majd legközelebb eljön!)

Egy tipp: A műanyag alá tegyetek üveglapot. Én először a fa vágóalátétemen próbáltam, de nehezebb volt így, mert a fába is beleégett a hegy, ahol erősebben nyomtam, és még meg is színezte a műanyagot..
Meg még egy tipp: A mintaválasztásnál is jó figyelni, nem mutat jól az izzó a nagy kivágott felületek mögött, és a bura szabályos alakja is deformálódhat a nagy mintáktól!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Észrevételedet, megjegyzésedet szívesen fogadom!